Home   Z życia szkoły   Wycieczka nad morze

Wycieczka nad morze

Uczniowie naszej szkoły mieli okazję zobaczyć nasze piekne morze, podczas trzydniowej wycieczki, która odbyła się w dniach 19-21 czerwca.
Pierwszego dnia widzieliśmy zamek krzyżacki w Malborku. Następnie pojechaliśmy do Fromborka, gdzie zwiedziliśmy wzgórze katedralne oraz muzeum Mikołaja Kopernika. W muzeum tym widzieliśmy doświadczenie, bedące dowodem na to, że Ziemia się obraca.
Po przyjeździe do ośrodka Amber Cottage w Mikoszewie, zakwaterowaliśmy się w swoich pokojach oraz zapoznaliśmy się z wyposażeniem ośrodka. Największą atrakcją był piekny basen, w którym kapaliśmy się, szalejąc w wodzie.
Wieczorem poszliśmy nad morze, żeby zobaczyć zachód słońca. Niestety, słońce zrobiło nam psikusa i zaszło za chmury. Mimo wszystko, widok był przepiękny, zwłaszcza dla tych, którzy widzieli Bałtyk pierwszy raz.
Drugiego dnia poznaliśmy dzieje Mikoszewa. Pan przewodnik opowiadał nam dzieje tej nadmorskiej osady. Nastepnie poszliśmy zobaczyć przekop Wisły, gdzie odbywa się przeprawa promem. Szliśmy wzdłuż rzeki rezerwatem „Mewia Łacha”, aż do ujścia Wisły do morza. Idąc brzegiem morza zbieraliśmy bursztyny i muszelki. Nasza wędrówka trwała ponad trzy godziny. Wreszcie, bardzo wyczerpani, dotarliśmy do ośrodka. Po obiedzie i chwili odpoczynku, oddaliśmy się szaleństwom w basenie. Następnie braliśmy udział w akademii baniek mydlanych. Każdy z nas mógł przez chwilę poczuć się artystą, robiąc bańki mydlane różnej wielkości – od malutkich do tych wielkich.
Wieczorem odbyły się warsztaty bursztynnicze. Poznaliśmy dzieje, właściwości i zastosowanie bursztynu. Na chwilę staliśmy się rzemieślnikami, ścierając i szlifując kawałki bursztynu.
Dzień trzeci – ostatni niestety! Po śniadaniu wielkie sprzatanie pokoi i pakowanie swoich rzeczy. A po opuszczeniu pokoi – oczywiście basen! I znowu wielkie szaleństwo!
Jeszcze tylko pamiątki z bursztynu od pana, który prowadził warsztaty i możemy wracać do domu.
W drodze powrotnej mieliśmy postój obiadowy w Malborku i kilka postojów dla ochłody.
Wycieczka już się skończyła, ale wspomnienia zostaną na zawsze. A jest co wspominać…